"type_id";"category_name";"name";"explanation";"unit"
"111";"Celkové finančné zdravie";"Celkové skóre finančného zdravia";"Celkové skóre finančného zdravia obce / VÚC sa počíta ako vážený priemer zo skóre, ktoré dosiahla každá z jeho piatich zložiek - Celkový dlh, Dlhová služba, Bilancia bežného účtu, Záväzky po lehote splatnosti a Záväzky aspoň 60 dní po splatnosti. Tieto zložky majú váhu postupne 30 %, 10 %, 30 %, 15 % a 15 %.
Poznámka: Na výpočet skóre týchto piatich zložiek finančného zdravia sa používa iný postup ako na výpočet pôvodných indikátorov, postup výpočtu je však odvodený od skóre indikátorov finančnej stability. Viac informácií možno nájsť v sekcii Metodika.";
"121";"Zložky finančného zdravia";"Celkový dlh";"Skóre za ""celkový dlh"" v rámci finančného zdravia je rovné skóre indikátoru finančnej stability Celkový dlh za najnovší dostupný rok.";
"122";"Zložky finančného zdravia";"Dlhová služba";"Skóre za ""dlhovú službu"" v rámci finančného zdravia sa počíta v dvoch krokoch. V prvom kroku sa vypočíta vážený priemer hodnôt dlhovej služby za najnovší dostupný rok a tri roky, ktoré mu predchádzali, s váhami postupne 4, 3, 2 a 1. Ak nie je skóre za niektoré z týchto rokov dostupné, príslušný rok sa neberie do úvahy. V druhom kroku sa pre túto priemernú hodnotu dlhovej služby vypočíta jej skóre v intervale 0 až 6, presne podľa metodiky pre výpočet skóre indikátora finančnej stability Dlhová služba.";
"123";"Zložky finančného zdravia";"Bilancia bežného účtu";"Skóre za ""bilanciu bežného účtu"" v rámci finančného zdravia sa počíta v dvoch krokoch. V prvom kroku sa vypočíta vážený priemer hodnôt bilancie bežného účtu za najnovší dostupný rok a tri roky, ktoré mu predchádzali, s váhami postupne 4, 3, 2 a 1. Ak nie je skóre za niektoré z týchto rokov dostupné, príslušný rok sa neberie do úvahy. V druhom kroku sa pre túto priemernú hodnotu bilancie bežného účtu vypočíta jej skóre v intervale 0 až 6, presne podľa metodiky pre výpočet skóre indikátora finančnej stability Bilancia bežného účtu.";
"124";"Zložky finančného zdravia";"Záväzky po lehote splatnosti v pomere k bežným príjmom";"Skóre za ""záväzky po splatnosti k príjmom"" v rámci finančného zdravia sa počíta ako vážený priemer skóre indikátora finančnej stability Záväzky po splatnosti k príjmom za najnovší dostupný rok a tri roky, ktoré mu predchádzali, s váhami postupne 4, 3, 2 a 1. Ak nie je skóre za niektoré z týchto rokov dostupné, príslušný rok sa neberie do úvahy.";
"125";"Zložky finančného zdravia";"Záväzky neuhradené aspoň 60 dní po lehote splatnosti";"Skóre za ""záväzky aspoň 60 dní po splatnosti"" v rámci finančného zdravia sa počíta ako vážený priemer skóre indikátora finančnej stability Záväzky aspoň 60 dní po splatnosti za najnovší dostupný rok a tri roky, ktoré mu predchádzali, s váhami postupne 4, 3, 2 a 1. Ak nie je skóre za niektoré z týchto rokov dostupné, príslušný rok sa neberie do úvahy.";
"211";"Hlavné indikátory";"Celkový dlh";"Údaje o celkovom dlhu obcí (VÚC) sú počnúc rokom 2012 preberané od MF SR, pričom sa jedná o tzv. ""zákonné kritérium"", teda dlh podľa § 17 ods. 8) Zákona 583/2004 Z.z. (nezapočítavajú sa záväzky z úverov poskytnutých z bývalých štátnych fondov a Štátneho fondu rozvoja bývania, a tiež záväzky z návratných zdrojov financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov). Upozorňujeme, že po roku 2014 sa podľa zákona začali do dlhu započítavať aj investičné dodávateľské úvery. Dlh je uvádzaný v pomere k bežným príjmom za predchádzajúci rok a podľa zákona by nemal presiahnuť úroveň 60 %.
Údaje o plnení zákonného dlhového kritéria nie sú pre obce a VÚC za roky 2006 až 2011 dostupné (MF SR nemá za dané obdobie k dispozícii údaje o návratných zdrojoch financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov). Celkový dlh obcí (VÚC) sme teda do roku 2011 aproximovali na základe dostupných údajov ako (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok). Keďže sa nám takto počítaný dlh nepodarilo očistiť aj o záväzky prijaté na zabezpečenie predfinancovania eurofondov, nemožno robiť závery na základe jeho porovnania so zákonným limitom na úrovni 60 %. Dlh, ktorý sme v období rokov 2006 až 2011 sledovali, teda vypovedá iba o tom, aké veľké záväzky obce (VÚC) mali, a to s jediným záverom – čím väčšie sú, tým väčšie potenciálne riziko z tohto zadlženia pre obec (VÚC) vyplýva.
Upozornenie: V uvádzanom dlhu nemusia byť zachytené celé zadlženie obcí (VÚC), a to v prípade, ak dlh ""skrývajú"" napr. prostredníctvom dcérskych firiem či PPP projektov.
Ak je celkový dlh obce (VÚC) na úrovni 0 %, je jej pridelené skóre 6. S rastúcim dlhom pridelené skóre, vzhľadom na rastúce riziko pre obec (VÚC), lineárne klesá. Pri dlhu na úrovni 60 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako 120 % je pridelené skóre 0.";"%"
"212";"Hlavné indikátory";"Dlhová služba";"Dlhová služba obce (VÚC) je počítaná ako (výdavky na splácanie istiny + úrokové splátky) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok). Ukazovateľ informuje o tom, aké vysoké výdavky má samospráva v súvislosti s obsluhou dlhu.
Podľa zákona sa do výdavkov na splácanie istiny a úrokových splátok nemá započítavať ich jednorazové predčasné splatenie. Je však možné, že niektoré obce vykazujú aj predčasné jednorazové splatenia dlhov, a tak môže dôjsť k ich premietnutiu do výdavkov na splácanie istiny a následne aj do dlhovej služby. Nami vypočítanú dlhovú službu preto nie je možné úplne stotožniť so zákonnou definíciou a je potrebné ju brať len ako aproximáciu zákonného kritéria.
Poznámka: Zákonný limit je 25 %; ak obec prekročí túto hranicu, nemôže podľa zákona prijať ďalšie návratné zdroje financovania.
Ak je dlhová služba obce (VÚC) na úrovni 0 %, je jej pridelené skóre 6. S rastúcou dlhovou službou pridelené skóre, vzhľadom na rastúce riziko pre obec (VÚC), lineárne klesá. Pri dlhovej službe na úrovni 25 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako 50 % je pridelené skóre 0.";"%"
"213";"Hlavné indikátory";"Bilancia bežného účtu";"Bilancia bežného účtu obce (VÚC) je počítaná ako (bežné príjmy - bežné výdavky) / (bežné príjmy).
Ukazovateľ informuje, či samospráva hospodárila prebytkovo alebo deficitne z pohľadu bežného účtu. Vypovedá teda o tom, ako dokáže samospráva pokrývať svoje bežné výdavky (chod samosprávy) zo svojich bežných príjmov (napr. daňové príjmy). Ak samospráva vytvorí na svojom bežnom účte prebytok, môže ho následne využiť na investovanie (obnova či zveľaďovanie majetku), na zníženie dlhu, prípadne na tvorbu rezerv.
Ak je bilancia bežného účtu obce (VÚC) na úrovni nižšej alebo rovnej ako -10 %, je jej pridelené skóre 0. So zlepšujúcou sa bilanciou bežného účtu pridelené skóre, vzhľadom na klesajúce riziko pre obec (VÚC), lineárne rastie. Pri bilancii bežného účtu na úrovni +5 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako +20 % je pridelené skóre 6.";"%"
"214";"Hlavné indikátory";"Záväzky po lehote splatnosti v pomere k bežným príjmom";"Výška záväzkov obce (VÚC) po splatnosti k príjmom je počítaná ako (záväzky po lehote splatnosti) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok).
Ak celková výška záväzkov obce (VÚC) po lehote splatnosti presiahne 15 % skutočných bežných príjmov obce predchádzajúceho rozpočtového roka, napĺňa jednu z dvoch podmienok povinnosti vypracovania návrhu na zavedenie ozdravného režimu.
INEKO nemôže garantovať, že údaje, ktoré obce (VÚC) vykazujú, sa zhodujú so zákonnou definíciou kritéria, a teda tento indikátor je potrebné brať nanajvýš ako aproximáciu zákonného kritéria.";"%"
"215";"Hlavné indikátory";"Záväzky neuhradené 60 a viac dní po lehote splatnosti k bežným príjmom";"Výška záväzkov obce (VÚC) aspoň 60 dní po splatnosti je počítaná ako (záväzky neuhradené 60 a viac dní po lehote splatnosti) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok).
Ak obec (VÚC) neuhradila nejaký uznaný záväzok do 60 dní odo dňa jeho splatnosti, napĺňa jednu z dvoch podmienok povinnosti vypracovania návrhu na zavedenie ozdravného režimu.
INEKO nemôže garantovať, že údaje, ktoré obce (VÚC) vykazujú, sa zhodujú so zákonnou definíciou kritéria, a teda tento indikátor je potrebné brať nanajvýš ako aproximáciu zákonného kritéria.
Ak je výška záväzkov obce (VÚC) aspoň 60 dní po splatnosti presne na úrovni 0 eur resp. 0 %, je jej pridelené skóre 6. Ak výška týchto záväzkov v pomere k príjmom predstavuje hodnotu medzi 0 % a 3 %, pridelené je skóre medzi 3 a 0 (lineárne) a ak je hodnota na úrovni rovnej alebo vyššej ako 3 %, skóre je 0.";"%"
"221";"Indikátory na obyvateľa";"Základná bilancia na obyvateľa";"Základná bilancia obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa je počítaná ako (bežné príjmy + kapitálové prímy - bežné výdavky - kapitálové výdavky) / (počet obyvateľov k začiatku roka).
Základná bilancia informuje, či samospráva hospodárila prebytkovo alebo deficitne z pohľadu bežného a kapitálového účtu ako celku. Vypovedá teda o tom, ako dokáže samospráva pokrývať svoje bežné výdavky (chod samosprávy) a kapitálové výdavky (zveľaďovanie majetku) zo svojich bežných príjmov (napr. daňové príjmy) a kapitálových príjmov (napr. predaj majetku).";"€"
"222";"Indikátory na obyvateľa";"Celkový dlh na obyvateľa";"Dlh obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa je za roky 2006 až 2011 počítaný ako (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB) / (počet obyvateľov k začiatku roka). Počnúc rokom 2012 je počítaný na základe údajov od MF SR o celkovom dlhu obcí (VÚC) v pomere k bežným príjmom za predchádzajúci rok (údaje sú následne prepočítané na 1 obyvateľa).";"€"
"223";"Indikátory na obyvateľa";"Čistý majetok na obyvateľa";"Čistý majetok obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa je za roky 2006 až 2011 počítaný ako (neobežný majetok + finančné účty - (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB)) / (počet obyvateľov k začiatku roka).
Od roku 2012 sú k dispozícii aj údaje o výške záväzkov z návratných zdrojov financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov, ktoré sa nemajú podľa zákona rátať do celkového dlhu obcí (VÚC). Preto od roku 2012 čistý majetok obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa počítame ako (neobežný majetok + finančné účty - (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB - záväzky z predfinancovania eurofondov)) / (počet obyvateľov k začiatku roka).
Ukazovateľ informuje o výške majetku samosprávy (po očistení o jej zadlženie) v prepočte na 1 obyvateľa.";"€"
"224";"Indikátory na obyvateľa";"Výsledok hospodárenia za bežné účtovné obdobie na obyvateľa";"Výsledok hospodárenia obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa je počítaný ako (výsledok hospodárenia za bežné účtovné obdobie po zdanení) / (počet obyvateľov k začiatku roka).";"€"
"231";"Ostatné indikátory";"Základná bilancia";"Základná bilancia obce (VÚC) je počítaná ako (bežné príjmy + kapitálové prímy - bežné výdavky - kapitálové výdavky) / (bežné príjmy + kapitálové prímy).
Ukazovateľ informuje, či samospráva hospodárila prebytkovo alebo deficitne z pohľadu bežného a kapitálového účtu ako celku. Vypovedá teda o tom, ako dokáže samospráva pokrývať svoje bežné výdavky (chod samosprávy) a kapitálové výdavky (zveľaďovanie majetku) zo svojich bežných príjmov (napr. daňové príjmy) a kapitálových príjmov (napr. predaj majetku).
Ak je základná bilancia obce (VÚC) na úrovni nižšej alebo rovnej ako -15 %, je jej pridelené skóre 0. So zlepšujúcou sa základnou bilanciou pridelené skóre, vzhľadom na klesajúce riziko pre obec (VÚC), lineárne rastie. Pri základnej bilancii na úrovni 0 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako +15 % je pridelené skóre 6. Inak povedané, ak je základná bilancia kladná, obec (VÚC) získava skóre väčšie ako 3 (podľa dosiahnutého výsledku). V opačnom prípade je pridelené skóre v spodnej polovici škály.";"%"
"232";"Ostatné indikátory";"Intenzita investovania";"Intenzita investovania obce (VÚC) je počítaná ako (kapitálové výdavky - kapitálové príjmy) / (bežné príjmy).
Ukazovateľ informuje, akú časť bežných príjmov samospráva v danom roku preinvestovala. Vypovedá teda o tom, ako dokáže samospráva hospodáriť (koľko zo svojich bežných príjmov si dokáže odložiť) a následne tieto prostriedky využiť na zveľaďovanie majetku.
Poznámka: Ak je hodnota ukazovateľa záporná, znamená to, že kapitálové príjmy boli vyššie ako kapitálové výdavky. Inak povedané, samospráva za daný rok predala viac majetku ako obstarala.";"%"
"233";"Ostatné indikátory";"Čistý majetok";"Čistý majetok obce (VÚC) je za roky 2006 až 2011 počítaný ako (neobežný majetok + finančné účty - (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB)) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok).
Od roku 2012 sú k dispozícii aj údaje o výške záväzkov z návratných zdrojov financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov, ktoré sa nemajú podľa zákona rátať do celkového dlhu obcí (VÚC). Preto od roku 2012 čistý majetok obce (VÚC) počítame ako (neobežný majetok + finančné účty - (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB - záväzky z predfinancovania eurofondov)) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok).
Ukazovateľ informuje o výške majetku samosprávy (po očistení o jej zadlženie) v pomere k jej bežným príjmom za rok.";"%"
"234";"Ostatné indikátory";"Okamžitá likvidita";"Okamžitá likvidita obce (VÚC) je počítaná ako (finančné účty) / (krátkodobé záväzky). Ukazovateľ vypovedá o tom, do akej miery dostupné prostriedky na finančných účtoch samospráv postačujú na splatenie krátkodobých záväzkov.
Ak je okamžitá likvidita obce (VÚC) na úrovni 0 %, je jej pridelené skóre 0. S rastúcou okamžitou likviditou pridelené skóre, vzhľadom na klesajúce riziko pre obec (VÚC), lineárne rastie. Pri okamžitej likvidite na úrovni 100 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako 200 % je pridelené skóre 6. Inak povedané, ak je objem prostriedkov na finančných účtoch obce (VÚC) vyšší ako výška jej krátkodobých záväzkov, získava skóre vyššie ako 3 (podľa veľkosti tohto pomeru). V opačnom prípade je pridelené skóre zo spodnej polovice škály.";"%"
"235";"Ostatné indikátory";"Pohotová likvidita";"Pohotová likvidita obce (VÚC) je počítaná ako (finančné účty + krátkodobé pohľadávky) / (krátkodobé záväzky). Ukazovateľ vypovedá o tom, do akej miery dostupné likvidné prostriedky samospráv postačujú na splatenie krátkodobých záväzkov. Za likvidné prostriedky možno považovať okrem prostriedkov na finančných účtoch aj celkovú sumu krátkodobých pohľadávok samosprávy.";"%"
"236";"Ostatné indikátory";"Úvery od ŠFRB v pomere k príjmom";"Objem úverov obce (VÚC) od Štátneho fondu rozvoja bývania v pomere k príjmom je počítaný ako (úvery od ŠFRB) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok), pričom úvery od ŠFRB zahŕňajú aj záväzky vyplývajúce z úrokov.";"%"
"311";"Príjmy a výdavky";"Príjmy bežného rozpočtu";"Príjmy bežného rozpočtu obce (VÚC) za kalendárny rok. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) príjmy a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"312";"Príjmy a výdavky";"Príjmy kapitálového rozpočtu";"Príjmy kapitálového rozpočtu obce (VÚC) za kalendárny rok. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) príjmy a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"313";"Príjmy a výdavky";"Výdavky bežného rozpočtu";"Výdavky bežného rozpočtu obce (VÚC) za kalendárny rok. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) výdavky a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"314";"Príjmy a výdavky";"Výdavky kapitálového rozpočtu";"Výdavky kapitálového rozpočtu obce (VÚC) za kalendárny rok. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) výdavky a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"321";"Záväzky a pohľadávky";"Záväzky po lehote splatnosti";"Celková výška záväzkov obce (VÚC) po lehote splatnosti. Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav záväzkov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"322";"Záväzky a pohľadávky";"Záväzky neuhradené 60 a viac dní po lehote splatnosti";"Celková výška záväzkov obce (VÚC) neuhradených 60 a viac dní po lehote splatnosti. Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav záväzkov k 31. decembru daného roka. Ukazovateľ sa sleduje až od roku 2010, sumy sú uvádzané v eurách. Poznámka: ak obec (VÚC) neuhradila nejaký uznaný záväzok do 60 dní odo dňa jeho splatnosti, napĺňa jednu z dvoch podmienok povinnosti vypracovania návrhu na zavedenie ozdravného režimu.";"€"
"323";"Záväzky a pohľadávky";"Krátkodobé pohľadávky";"Celková výška krátkodobých pohľadávok obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav krátkodobých pohľadávok k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"324";"Záväzky a pohľadávky";"Dlhodobé záväzky";"Celková výška dlhodobých záväzkov obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav dlhodobých záväzkov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"325";"Záväzky a pohľadávky";"Krátkodobé záväzky";"Celková výška krátkodobých záväzkov obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav krátkodobých záväzkov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"331";"Úvery a účty";"Celkový dlh podľa definície v zákone";"Celkový objem dlhu obce (VÚC) v zmysle definície dlhu v Zákone č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov, § 17, ods. 7 (nezapočítavajú sa záväzky z úverov poskytnutých z bývalých štátnych fondov a Štátneho fondu rozvoja bývania, a tiež záväzky z návratných zdrojov financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Ukazovateľ sa sleduje až od roku 2012, sumy sú uvádzané v eurách.";"€"
"332";"Úvery a účty";"Bankové úvery a výpomoci";"Celkový objem bankových úverov a výpomocí obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o objem úverov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"333";"Úvery a účty";"Úvery od ŠFRB";"Celkový objem úverov obce (VÚC) od Štátneho fondu rozvoja bývania (vrátane záväzkov z úrokov). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Ukazovateľ sa sleduje až od roku 2009, sumy sú uvádzané v eurách.";"€"
"334";"Úvery a účty";"Výdavky na splácanie istiny";"Celková výška výdavkov obce (VÚC) na splácanie istiny úverov. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) výdavky a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"335";"Úvery a účty";"Úrokové splátky";"Celková výška úrokových splátok obce (VÚC). Jedná sa o skutočne splatené (nie rozpočtované) úroky a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"336";"Úvery a účty";"Finančné účty";"Celkový objem prostriedkov na finančných účtoch obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav účtov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"337";"Úvery a účty";"Neobežný majetok";"Celkový objem neobežného majetku obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav majetku k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"
"341";"Ostatné";"Počet obyvateľov k začiatku roka";"Počet obyvateľov obce (VÚC) k 1. januáru daného roka.";
"342";"Ostatné";"Výsledok hospodárenia za bežné účtovné obdobie";"Dosiahnutý výsledok hospodárenia obce (VÚC) za bežné účtovné obdobie (kalendárny rok) po zdanení. Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Ukazovateľ je uvádzaný až od roku 2008, pretože do roku 2007 platili iné postupy účtovania, v dôsledku čoho by údaje pred a po roku 2008 neboli porovnateľné. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje za rok 2008 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.";"€"