Všeobecne o údajoch

Čo prezentujeme

Na tomto portáli prezentujeme údaje o všetkých 2930 slovenských obciach (vrátane miest a mestských častí) a o 8 vyšších územných celkoch (VÚC) za roky 2006 - 2015. Ide o štyri druhy údajov: administratívno - geografické údaje, vstupné finančné ukazovatele, indikátory finančnej stability a finančné zdravie. Kým posledné tri typy údajov hovoria o hospodárení, prvé slúžia najmä na presnejšiu identifikáciu obce alebo VÚC - počet obyvateľov, štatút, okres, kraj a e-mail na kontaktnú osobu na miestnom úrade, mestskom úrade či magistráte.

Vstupné finančné ukazovatele obsahujú 17 údajov o každej obci a VÚC, ako napríklad krátkodobé záväzky alebo výdavky kapitálového účtu. Týchto 17 údajov (a aj ďalšie iné) zbiera Ministerstvo financií SR a uskladňuje ich v Datacentre. Zoznam a opis ukazovateľov možno nájsť v sekcii Vstupné finančné ukazovatele. Všetky údaje uvádzame v bežných cenách a sumy z roku 2008 a starších boli na eurá prepočítané konverzným kurzom 1 EUR = 30,1260 SKK. Na portáli nezobrazujeme tie údaje z Datacentra, ktoré boli z povahy indikátora nesprávne vložené do systému - napríklad záporné bežné príjmy.

Skupina indikátorov finančnej stability je 15 pomerových ukazovateľov, ktoré vznikli pomocou sedemnástich vstupných finančných ukazovateľov. Keďže vždy ide o pomer (napr. "dlh na obyvateľa", alebo "záväzky aspoň 60 dní po splatnosti oproti bežným príjmom"), sú medzi obcami a VÚC navzájom porovnateľné a možno pomocou nich hodnotiť finančnú stabilitu. Zoznam a opis všetkých indikátorov možno nájsť v sekcii Indikátory finančnej stability.

Finančné zdravie nahrádza pätnásť indikátorov finančnej stability jedným číslom a je postavené na piatich z týchto indikátorov - celkový dlh, dlhová služba, záväzky aspoň 60 dní po splatnosti, okamžitá likvidita a základná bilancia. Bližšie informácie možno nájsť v sekcii Čo je finančné zdravie.

Návrat hore
Zdroje údajov

Ako zdroj pre všetkých 17 vstupných finančných ukazovateľov slúžilo Datacentrum, ktoré je v priamej riadiacej pôsobnosti Ministerstva financií SR. Informácie sme žiadali od Ministerstva financií SR na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Údaje do Datacentra každoročne vkladajú obce prostredníctvom štatistických výkazov. Údaje evidované v Datacentre sa nemusia zhodovať so skutočnými údajmi v účtovníctve obcí alebo VÚC, INEKO preto negarantuje správnosť prezentovaných údajov.

Za pomoc pri získavaní údajov ďakujeme Vladovi Tvaroškovi a Martinovi Jarošovi.

Návrat hore
Indikátory finančnej stability

V rámci projektu sledujeme nasledovné indikátory finančnej stability:

  1. Základná bilancia
  2. Dlhová služba
  3. Celkový dlh
  4. Záväzky neuhradené 60 a viac dní po lehote splatnosti v pomere k bežným príjmom
  5. Okamžitá likvidita
  6. Bilancia bežného účtu
  7. Bilancia kapitálového účtu
  8. Záväzky po lehote splatnosti v pomere k bežným príjmom
  9. Čistý majetok
  10. Pohotová likvidita
  11. Úvery od ŠFRB v pomere k príjmom
  12. Základná bilancia na obyvateľa
  13. Celkový dlh na obyvateľa
  14. Čistý majetok na obyvateľa
  15. Výsledok hospodárenia za bežné účtovné obdobie na obyvateľa

Nasledujúca tabuľka zobrazuje štruktúru dostupnosti indikátorov finančnej stability v jednotlivých rokoch:

 123456789101112131415
2006               
2007               
2008               
2009               
2010               
2011               
2012               
2013               
2014               
2015               

  Indikátor je dostupný  Indikátor nie je dostupný
Návrat hore
Vstupné finančné ukazovatele

V rámci projektu sme od obcí vyžadovali nasledovné ukazovatele:

  1. Príjmy bežného rozpočtu
  2. Príjmy kapitálového rozpočtu
  3. Výdavky bežného rozpočtu
  4. Výdavky kapitálového rozpočtu
  5. Úvery od ŠFRB
  6. Záväzky po lehote splatnosti
  7. Záväzky neuhradené 60 a viac dní po lehote splatnosti
  8. Neobežný majetok
  9. Krátkodobé pohľadávky
  10. Finančné účty
  11. Dlhodobé záväzky
  12. Krátkodobé záväzky
  13. Bankové úvery a výpomoci
  14. Počet obyvateľov k začiatku roka
  15. Výdavky na splácanie istiny
  16. Úrokové splátky
  17. Výsledok hospodárenia za bežné účtovné obdobie

Nasledujúca tabuľka zobrazuje štruktúru dostupnosti vstupných finančných ukazovateľov v jednotlivých rokoch:

 1234567891011121314151617
2006                 
2007                 
2008                 
2009                 
2010                 
2011                 
2012                 
2013                 
2014                 
2015                 

  Ukazovateľ je dostupný  Ukazovateľ nie je dostupný
Návrat hore

Údaje na stiahnutie

Úvod k údajom

V tejto sekcii si môžete stiahnuť všetky údaje, ktoré na stránke prezentujeme. V prvom rade ide o hodnotenie finančného zdravia všetkých miest a obcí. Zvyšné údaje sú rozdelené podľa jednotlivých rokov a sú spojené pre obce a vyššie územné celky (údaje za územné celky možno nájsť na konci príslušnej tabuľky). Pre každý rok sú dostupné tri tabuľky: indikátory finančnej stability, vstupné finančné ukazovatele a celoslovenský priemer hodnôt indikátorov finančnej stability.

Všetky prezentované údaje sú dostupné na stiahnutie vo formáte CSV s kódovaním UTF-8, s ktorým vie pracovať napríklad Microsoft Office Excel alebo OpenOffice Calc. Jednotlivé hodnoty sú oddelené bodkočiarkou a ako desatinný symbol je použitá bodka. Názvy stĺpcov sú podľa poradia príslušného indikátora / ukazovateľa v sekcii Indikátory finančnej stability alebo Vstupné finančné ukazovatele.

Návrat hore
Základné údaje o samosprávach

Názov samosprávy, okres, kraj, štatút, kontakt a poloha

Stiahnuť údaje

Návrat hore
Rok 2006

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2007

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2008

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2009

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2010

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2011

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2012

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2013

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2014

Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore
Rok 2015

Finančné zdravie a jeho zložky za všetky obce, mestá a VÚC
Indikátory finančnej stability za všetky obce, mestá a VÚC
Vstupné finančné ukazovatele za všetky obce, mestá a VÚC
Celoslovenské hodnoty indikátorov finančnej stability

Návrat hore

Hodnotenie finančného zdravia

Čo je finančné zdravie

Finančné zdravie mesta, obce alebo VÚC vypovedá o tom, do akej miery je hospodárenie udržateľné a či príslušnému mestu, obci alebo VÚC hospodárenie spôsobuje, alebo nespôsobuje problémy. Finančné zdravie je jedno číslo v intervale 0 (najhoršie) až 6 (najlepšie), nezávislé od roku, a počíta sa kombináciou piatich vybraných indikátorov finančnej stability: Celkového dlhu, Dlhovej služby, Záväzkov neuhradených 60 a viac dní po lehote splatnosti, Okamžitej likvidity a Základnej bilancie.

Návrat hore
Celkové skóre obce / VÚC

Celkové skóre finančného zdravia obce / VÚC sa počíta ako vážený priemer zo skóre, ktoré dosiahla každá z piatich zložiek - Celkový dlh, Dlhová služba, Záväzky aspoň 60 dní po splatnosti, Okamžitá likvidita a Základná bilancia. Všetky zložky okrem prvej majú váhu 1, prvá zložka - celkový dlh - má váhu 2. Na výpočet skóre týchto piatich zložiek finančného zdravia sa používa iný postup, ako na výpočet týchto piatich indikátorov finančnej stability. Postup výpočtu je však odvodený od skóre indikátorov finančnej stability.

Návrat hore
Celkový dlh

Skóre za "celkový dlh" v rámci finančného zdravia je rovné skóre indikátoru finančnej stability Celkový dlh za najnovší dostupný rok.

Návrat hore
Dlhová služba

Skóre za "dlhovú službu" v rámci finančného zdravia sa počíta v dvoch krokoch. V prvom kroku sa vypočíta vážený priemer hodnôt dlhovej služby za najnovší dostupný rok a tri roky, ktoré mu predchádzali, s váhami postupne 4, 3, 2 a 1. Ak nie je skóre za niektoré z týchto rokov dostupné, príslušný rok sa neberie do úvahy. V druhom kroku sa pre túto priemernú hodnotu dlhovej služby vypočíta jej skóre v intervale 0 až 6, presne podľa metodiky pre výpočet skóre indikátora finančnej stability Dlhová služba.

Návrat hore
Záväzky aspoň 60 dní po splatnosti

Skóre za "záväzky aspoň 60 dní po splatnosti" v rámci finančného zdravia sa počíta ako vážený priemer skóre indikátora finančnej stability Záväzky aspoň 60 dní po splatnosti za najnovší dostupný rok a tri roky, ktoré mu predchádzali, s váhami postupne 4, 3, 2 a 1. Ak nie je skóre za niektoré z týchto rokov dostupné, príslušný rok sa neberie do úvahy.

Návrat hore
Okamžitá likvidita

Skóre za "okamžitú likviditu" v rámci finančného zdravia sa počíta ako vážený priemer skóre indikátora finančnej stability Okamžitá likvidita za najnovší dostupný rok a tri roky, ktoré mu predchádzali, s váhami postupne 4, 3, 2 a 1. Ak nie je skóre za niektoré z týchto rokov dostupné, príslušný rok sa neberie do úvahy.

Návrat hore
Základná bilancia

Skóre za "základnú bilanciu" v rámci finančného zdravia sa počíta v dvoch krokoch. V prvom kroku sa vypočíta vážený priemer hodnôt základnej bilancie za najnovší dostupný rok a tri roky, ktoré mu predchádzali, s váhami postupne 4, 3, 2 a 1. Ak nie je skóre za niektoré z týchto rokov dostupné, príslušný rok sa neberie do úvahy. V druhom kroku sa pre túto priemernú hodnotu základnej bilancie vypočíta jej skóre v intervale 0 až 6, presne podľa metodiky pre výpočet skóre indikátora finančnej stability Základná bilancia.

Návrat hore

Indikátory finančnej stability

Základná bilancia

Základná bilancia obce (VÚC) je počítaná ako (bežné príjmy + kapitálové prímy - bežné výdavky - kapitálové výdavky) / (bežné príjmy + kapitálové prímy). Ukazovateľ informuje, či samospráva hospodárila prebytkovo alebo deficitne z pohľadu bežného a kapitálového účtu ako celku. Vypovedá teda o tom, ako dokáže samospráva pokrývať svoje bežné výdavky (chod samosprávy) a kapitálové výdavky (zveľaďovanie majetku) zo svojich bežných príjmov (napr. daňové príjmy) a kapitálových príjmov (napr. predaj majetku). Ak je základná bilancia obce (VÚC) na úrovni nižšej alebo rovnej ako -15 %, je jej pridelené skóre 0. So zlepšujúcou sa základnou bilanciou pridelené skóre, vzhľadom na klesajúce riziko pre obec (VÚC), lineárne rastie. Pri základnej bilancii na úrovni 0 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako +15 % je pridelené skóre 6. Inak povedané, ak je základná bilancia kladná, obec (VÚC) získava skóre väčšie ako 3 (podľa dosiahnutého výsledku). V opačnom prípade je pridelené skóre v spodnej polovici škály.

Návrat hore
Dlhová služba

Dlhová služba obce (VÚC) je počítaná ako (výdavky na splácanie istiny + úrokové splátky) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok). Ukazovateľ informuje o tom, aké vysoké výdavky má samospráva v súvislosti s obsluhou dlhu. Podľa zákona sa do výdavkov na splácanie istiny a úrokových splátok nemá započítavať ich jednorazové predčasné splatenie. Je však možné, že niektoré obce vykazujú aj predčasné jednorazové splatenia dlhov, a tak môže dôjsť k ich premietnutiu do výdavkov na splácanie istiny a následne aj do dlhovej služby. Nami vypočítanú dlhovú službu preto nie je možné úplne stotožniť so zákonnou definíciou a je potrebné ju brať len ako aproximáciu zákonného kritéria. Poznámka: Zákonný limit je 25 %; ak obec prekročí túto hranicu, nemôže podľa zákona prijať ďalšie návratné zdroje financovania. Ak je dlhová služba obce (VÚC) na úrovni 0 %, je jej pridelené skóre 6. S rastúcou dlhovou službou pridelené skóre, vzhľadom na rastúce riziko pre obec (VÚC), lineárne klesá. Pri dlhovej službe na úrovni 25 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako 50 % je pridelené skóre 0.

Návrat hore
Celkový dlh

Údaje o celkovom dlhu obcí (VÚC) sú počnúc rokom 2012 preberané od MF SR, pričom sa jedná o tzv. "zákonné kritérium", teda dlh podľa § 17 ods. 8) Zákona 583/2004 Z.z. (nezapočítavajú sa záväzky z úverov poskytnutých z bývalých štátnych fondov a Štátneho fondu rozvoja bývania, a tiež záväzky z návratných zdrojov financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov). Dlh je uvádzaný v pomere k bežným príjmom za predchádzajúci rok a podľa zákona by nemal presiahnuť úroveň 60 %. Údaje o plnení zákonného dlhového kritéria nie sú pre obce a VÚC za roky 2006 až 2011 dostupné (MF SR nemá za dané obdobie k dispozícii údaje o návratných zdrojoch financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov). Celkový dlh obcí (VÚC) sme teda do roku 2011 aproximovali na základe dostupných údajov ako (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok). Keďže sa nám takto počítaný dlh nepodarilo očistiť aj o záväzky prijaté na zabezpečenie predfinancovania eurofondov, nemožno robiť závery na základe jeho porovnania so zákonným limitom na úrovni 60 %. Dlh, ktorý sme v období rokov 2006 až 2011 sledovali, teda vypovedá iba o tom, aké veľké záväzky obce (VÚC) mali, a to s jediným záverom – čím väčšie sú, tým väčšie potenciálne riziko z tohto zadlženia pre obec (VÚC) vyplýva. Upozornenie: V uvádzanom dlhu nemusia byť zachytené celé zadlženie obcí (VÚC), a to v prípade, ak dlh "skrývajú" napr. prostredníctvom dcérskych firiem či PPP projektov. Ak je celkový dlh obce (VÚC) na úrovni 0 %, je jej pridelené skóre 6. S rastúcim dlhom pridelené skóre, vzhľadom na rastúce riziko pre obec (VÚC), lineárne klesá. Pri dlhu na úrovni 60 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako 120 % je pridelené skóre 0.

Návrat hore
Záväzky neuhradené 60 a viac dní po lehote splatnosti v pomere k bežným príjmom

Výška záväzkov obce (VÚC) aspoň 60 dní po splatnosti je počítaná ako (záväzky neuhradené 60 a viac dní po lehote splatnosti) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok). Ak obec (VÚC) neuhradila nejaký uznaný záväzok do 60 dní odo dňa jeho splatnosti, napĺňa jednu z dvoch podmienok povinnosti vypracovania návrhu na zavedenie ozdravného režimu. INEKO nemôže garantovať, že údaje, ktoré obce (VÚC) vykazujú, sa zhodujú so zákonnou definíciou kritéria, a teda tento indikátor je potrebné brať nanajvýš ako aproximáciu zákonného kritéria. Ak je výška záväzkov obce (VÚC) aspoň 60 dní po splatnosti presne na úrovni 0 eur resp. 0 %, je jej pridelené skóre 6. Ak výška týchto záväzkov v pomere k príjmom predstavuje hodnotu medzi 0 % a 3 %, pridelené je skóre medzi 3 a 0 (lineárne) a ak je hodnota na úrovni rovnej alebo vyššej ako 3 %, skóre je 0.

Návrat hore
Okamžitá likvidita

Okamžitá likvidita obce (VÚC) je počítaná ako (finančné účty) / (krátkodobé záväzky). Ukazovateľ vypovedá o tom, do akej miery dostupné prostriedky na finančných účtoch samospráv postačujú na splatenie krátkodobých záväzkov. Ak je okamžitá likvidita obce (VÚC) na úrovni 0 %, je jej pridelené skóre 0. S rastúcou okamžitou likviditou pridelené skóre, vzhľadom na klesajúce riziko pre obec (VÚC), lineárne rastie. Pri okamžitej likvidite na úrovni 100 % je skóre rovné 3 (stred škály) a pri hodnote rovnej alebo vyššej ako 200 % je pridelené skóre 6. Inak povedané, ak je objem prostriedkov na finančných účtoch obce (VÚC) vyšší ako výška jej krátkodobých záväzkov, získava skóre vyššie ako 3 (podľa veľkosti tohto pomeru). V opačnom prípade je pridelené skóre zo spodnej polovice škály.

Návrat hore
Bilancia bežného účtu

Bilancia bežného účtu obce (VÚC) je počítaná ako (bežné príjmy - bežné výdavky) / (bežné príjmy). Ukazovateľ informuje, či samospráva hospodárila prebytkovo alebo deficitne z pohľadu bežného účtu. Vypovedá teda o tom, ako dokáže samospráva pokrývať svoje bežné výdavky (chod samosprávy) zo svojich bežných príjmov (napr. daňové príjmy).

Návrat hore
Bilancia kapitálového účtu

Bilancia kapitálového účtu obce (VÚC) je počítaná ako (kapitálové príjmy - kapitálové výdavky) / (kapitálové príjmy). Ukazovateľ informuje, či samospráva hospodárila prebytkovo alebo deficitne z pohľadu kapitálového účtu. Vypovedá teda o tom, ako dokáže samospráva pokrývať svoje kapitálové výdavky (zveľaďovanie majetku) zo svojich kapitálových príjmov (napr. predaj majetku).

Návrat hore
Záväzky po lehote splatnosti v pomere k bežným príjmom

Výška záväzkov obce (VÚC) po splatnosti k príjmom je počítaná ako (záväzky po lehote splatnosti) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok). Ak celková výška záväzkov obce (VÚC) po lehote splatnosti presiahne 15 % skutočných bežných príjmov obce predchádzajúceho rozpočtového roka, napĺňa jednu z dvoch podmienok povinnosti vypracovania návrhu na zavedenie ozdravného režimu. INEKO nemôže garantovať, že údaje, ktoré obce (VÚC) vykazujú, sa zhodujú so zákonnou definíciou kritéria, a teda tento indikátor je potrebné brať nanajvýš ako aproximáciu zákonného kritéria.

Návrat hore
Čistý majetok

Čistý majetok obce (VÚC) je za roky 2006 až 2011 počítaný ako (neobežný majetok + finančné účty - (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB)) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok). Od roku 2012 sú k dispozícii aj údaje o výške záväzkov z návratných zdrojov financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov, ktoré sa nemajú podľa zákona rátať do celkového dlhu obcí (VÚC). Preto od roku 2012 čistý majetok obce (VÚC) počítame ako (neobežný majetok + finančné účty - (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB - záväzky z predfinancovania eurofondov)) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok). Ukazovateľ informuje o výške majetku samosprávy (po očistení o jej zadlženie) v pomere k jej bežným príjmom za rok.

Návrat hore
Pohotová likvidita

Pohotová likvidita obce (VÚC) je počítaná ako (finančné účty + krátkodobé pohľadávky) / (krátkodobé záväzky). Ukazovateľ vypovedá o tom, do akej miery dostupné likvidné prostriedky samospráv postačujú na splatenie krátkodobých záväzkov. Za likvidné prostriedky možno považovať okrem prostriedkov na finančných účtoch aj celkovú sumu krátkodobých pohľadávok samosprávy.

Návrat hore
Úvery od ŠFRB v pomere k príjmom

Objem úverov obce (VÚC) od Štátneho fondu rozvoja bývania v pomere k príjmom je počítaný ako (úvery od ŠFRB) / (bežné príjmy za predchádzajúci rok), pričom úvery od ŠFRB zahŕňajú aj záväzky vyplývajúce z úrokov.

Návrat hore
Základná bilancia na obyvateľa

Základná bilancia obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa je počítaná ako (bežné príjmy + kapitálové prímy - bežné výdavky - kapitálové výdavky) / (počet obyvateľov k začiatku roka). Základná bilancia informuje, či samospráva hospodárila prebytkovo alebo deficitne z pohľadu bežného a kapitálového účtu ako celku. Vypovedá teda o tom, ako dokáže samospráva pokrývať svoje bežné výdavky (chod samosprávy) a kapitálové výdavky (zveľaďovanie majetku) zo svojich bežných príjmov (napr. daňové príjmy) a kapitálových príjmov (napr. predaj majetku).

Návrat hore
Celkový dlh na obyvateľa

Dlh obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa je za roky 2006 až 2011 počítaný ako (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB) / (počet obyvateľov k začiatku roka). Počnúc rokom 2012 je počítaný na základe údajov od MF SR o celkovom dlhu obcí (VÚC) v pomere k bežným príjmom za predchádzajúci rok (údaje sú následne prepočítané na 1 obyvateľa).

Návrat hore
Čistý majetok na obyvateľa

Čistý majetok obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa je za roky 2006 až 2011 počítaný ako (neobežný majetok + finančné účty - (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB)) / (počet obyvateľov k začiatku roka). Od roku 2012 sú k dispozícii aj údaje o výške záväzkov z návratných zdrojov financovania prijatých na zabezpečenie predfinancovania eurofondov, ktoré sa nemajú podľa zákona rátať do celkového dlhu obcí (VÚC). Preto od roku 2012 čistý majetok obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa počítame ako (neobežný majetok + finančné účty - (bankové úvery a výpomoci + dlhodobé záväzky - úvery od ŠFRB - záväzky z predfinancovania eurofondov)) / (počet obyvateľov k začiatku roka). Ukazovateľ informuje o výške majetku samosprávy (po očistení o jej zadlženie) v prepočte na 1 obyvateľa.

Návrat hore
Výsledok hospodárenia za bežné účtovné obdobie na obyvateľa

Výsledok hospodárenia obce (VÚC) v prepočte na 1 obyvateľa je počítaný ako (výsledok hospodárenia za bežné účtovné obdobie po zdanení) / (počet obyvateľov k začiatku roka).

Návrat hore

Vstupné finančné ukazovatele

Príjmy bežného rozpočtu

Príjmy bežného rozpočtu obce (VÚC) za kalendárny rok. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) príjmy a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Príjmy kapitálového rozpočtu

Príjmy kapitálového rozpočtu obce (VÚC) za kalendárny rok. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) príjmy a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Výdavky bežného rozpočtu

Výdavky bežného rozpočtu obce (VÚC) za kalendárny rok. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) výdavky a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Výdavky kapitálového rozpočtu

Výdavky kapitálového rozpočtu obce (VÚC) za kalendárny rok. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) výdavky a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Úvery od ŠFRB

Celkový objem úverov obce (VÚC) od Štátneho fondu rozvoja bývania (vrátane záväzkov z úrokov). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Ukazovateľ sa sleduje až od roku 2009, sumy sú uvádzané v eurách.

Návrat hore
Záväzky po lehote splatnosti

Celková výška záväzkov obce (VÚC) po lehote splatnosti. Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav záväzkov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Záväzky neuhradené 60 a viac dní po lehote splatnosti

Celková výška záväzkov obce (VÚC) neuhradených 60 a viac dní po lehote splatnosti. Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav záväzkov k 31. decembru daného roka. Ukazovateľ sa sleduje až od roku 2010, sumy sú uvádzané v eurách. Poznámka: ak obec (VÚC) neuhradila nejaký uznaný záväzok do 60 dní odo dňa jeho splatnosti, napĺňa jednu z dvoch podmienok povinnosti vypracovania návrhu na zavedenie ozdravného režimu.

Návrat hore
Neobežný majetok

Celkový objem neobežného majetku obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav majetku k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Krátkodobé pohľadávky

Celková výška krátkodobých pohľadávok obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav krátkodobých pohľadávok k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Finančné účty

Celkový objem prostriedkov na finančných účtoch obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav účtov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Dlhodobé záväzky

Celková výška dlhodobých záväzkov obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav dlhodobých záväzkov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Krátkodobé záväzky

Celková výška krátkodobých záväzkov obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o stav krátkodobých záväzkov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Bankové úvery a výpomoci

Celkový objem bankových úverov a výpomocí obce (VÚC). Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Jedná sa o objem úverov k 31. decembru daného roka. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Počet obyvateľov k začiatku roka

Počet obyvateľov obce (VÚC) k 1. januáru daného roka.

Návrat hore
Výdavky na splácanie istiny

Celková výška výdavkov obce (VÚC) na splácanie istiny úverov. Jedná sa o skutočne dosiahnuté (nie rozpočtované) výdavky a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Úrokové splátky

Celková výška úrokových splátok obce (VÚC). Jedná sa o skutočne splatené (nie rozpočtované) úroky a údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Sumy sú uvádzané v eurách, údaje pred rokom 2009 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore
Výsledok hospodárenia za bežné účtovné obdobie

Dosiahnutý výsledok hospodárenia obce (VÚC) za bežné účtovné obdobie (kalendárny rok) po zdanení. Údaje zahŕňajú aj rozpočtové organizácie v pôsobnosti danej obce (VÚC). Ukazovateľ je uvádzaný až od roku 2008, pretože do roku 2007 platili iné postupy účtovania, v dôsledku čoho by údaje pred a po roku 2008 neboli porovnateľné. Sumy sú uvádzané v eurách, údaje za rok 2008 boli prepočítané konverzným kurzom 1 eur = 30,126 Sk.

Návrat hore